Mörker

Igår när jag inte kunde sova så tänkte jag på en sak.

Jonathan har varit i Uppsala i helgen och jag har varit ensam. Känns lite konstigt nu efter jul och all ledighet då man har varit med varandra konstant i flera veckor. Men det jag tänkte på var att jag gillar verkligen att ha Jonathan bredvid mig i sängen när jag ska sova. Innerst inne gillar jag att han tar upp för mycket plats i sängen och att han ligger alldeles för nära. Jag gillar att ha någon att knuffas med i sängen.

Sedan har jag tänkt på en till sak. Enda sedan jag var liten så har jag varit mörkrädd. Alltså lite bara, när jag ska sova blir jag orolig så fort jag hör ett ljud. När vi bodde i vår andra lägenhet så var jag aldrig rädd, det kan bero på att jag sov med huvudet mot dörren.  Men nu i den nya lägenheten som är mycket större och då vi bor på bottenvåningen så blir man orolig. Då känns det bra att Jonathan knuffades bredvid sig i sängen. Det var det jag ville säga just nu.

Trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0