Hår och sånt

Nu har jag funderat igen, såhär på kvällskvisten. Det har med skönhet att göra eller typ. Det är två saker som jag bara måste få ur mig och som jag faktiskt har tänkt på förut.

Det första:

Hår.

Jag har alltid enda sedan jag var liten löst jättemycket hår, från huvudet alltså. Jag har jättetunt hår och jag anser att det är ett under att jag överhuvudtaget har något hår kvar. Mitt hår blir aldrig särskilt långt utan kommer en bit nedan för axlarna och sedan slutar det liksom. Den funderingen som jag har är om jag kommer vara flintis när jag fyller 30.

Vi har en stor vardagsrumsmatta här hemma, den har ganska kort lugg och mina hårstrån fastnar jämnt och ständigt på den. Ibland tror jag att jag är en katt som ska gå från vinterpäls till sommarpäls. Men det är alltid så, inte bara på vintern eller sommaren. Min kära mor blev alltid sur för att det låg erikahårstrån överallt hemma.

Nu kommer vi till det andra.

Krämer / Smink

Alltså nu får ni inte tänka på hallon- eller jordgubbskräm utan sån kräm som man har i kroppen eller i håret. 

Det är några av mina vänner som har börjat oroa sig över vad som finns i olika produkter och har börja gjort egna schampon och sånt. Jag vet att det inte är bra att det är en massa "Skit" i sånt som man har på kroppen och i ansiktet men.. det tråkiga men:et kommer nu. Enda sedan jag var liten så har jag använt "köpta" produkter, visst vissa kanske gör så att det kliar och att man blir torr, men jag har aldrig blivit sjuk av någonting.

Jag hade till och med en period då jag aldrig sköljde frukt som jag åt, hujedamig vad mycket skit jag har fått i mig. Men jag är inte allergisk mot någonting och jag har aldrig mått dåligt av något.


Ni som gör eget bra initiativ!

Jag kommer tyvärr inte haka på, jag håller mig till det gamla ordspråket:

"Lite skit rensar magen"

Kommentarer
Postat av: maria

Jag löser oxå sjukt mycket hår, ibland undrar om jag saknar typ järn och zink och sånt i kroppen. Försöker äta lite nyttigt ibland, men det är så tråkigt.. haha! Appropå det där med egna skönhetsprodukter så har jag slutat använda duschcreme, jag menar svett är vattenlösligt och hur mycket annat har man på kroppen? Sen har jag funderat på varför jag gör det, är det bara för min egen skull? Nä, för jag tror inte att jag blir sjuk av alla kemikalier om jag inte skulle dricka dom, vilket jag ju inte gör. Men däremot så försvinner mycket av all skit som vi har i våra produkter ut i miljön via vatten och avlopp.. Så därför kan det vara värt att tänka om. För vår skog, för våra djur och våra fiskars skull. :)

2012-01-11 @ 13:01:04
URL: http://amria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0